Victor Tellagio: „Tiësto mě po Ultra kontakoval, takže si myslím, že je na co se tešit.”

Bocianjr Rozhovory

Victor Tellagio se dostává do podvědomí raketovým tempem a to až tak rychle, že jeho produkci hrál sám velký Tiesto na letošním Ultra Music Festivalu v Miami. Jaký je jeho recept na úspěch a jak se vypořádává se stoupající popularitou? Na to odpovídá v následujícím rozhovoru.

Zdravím tě, Péťo! Děkuji ti, že sis na mě udělal čas a myslím, že se do toho můžeme dát.
Ahoj, já děkuji za pozvání!

Tvé umělecké jméno je Victor Tellagio, kde jsi přišel k takovému jménu a jak na něj reagovalo tvé okolí?
Jméno jsem si upravil podle jedné postavy v jednom mafiánském filmu a ty reakce na něj jsou dosud dost smíšený. Někdo říká, že jo – super jméno, jindy přijedu do klubu a ptají se mě, jestli nevezu pizzu :-D.

V jakém klubu jsi hrál úplně poprvé a jaké to pro tebe bylo? Změnil jsi od té doby svůj styl?
Úplně poprvé jsem hrál v Pardubickém Hobe Music Hall. Od té doby se toho spoustu změnilo. Musím říct, že před tím jsem hrál víc “komerčních” tracků než dnes, ale už tehdy mě hodně bavilo hrát klubové skladby.

Kdy jsi začal s produkcí a co tě k tomu dovedlo? Kdo byl tehdy tvým vzorem?
S produkcí jsem začal, když mi bylo asi 13-14. Paradoxně mě k tomu dovedl můj mladší brácha, který si skládal loopy v aplikaci Garage Band na iPadu. Okoukal jsem od něj pár triků a za chvíli jsem v garage bandu začal skládat taky. Časem mě to ale přišlo moc jednoduchý a zjistil jsem, že s pořádným softwarem jdou udělat už solidní věci. Tak jsem zkoušel Ableton atd. a nakonec jsem skončil v Logicu Pro X.  Ve výsledku je jedno v čem skládáš, jde jen o to, v čem se ti nejlépe a nejrychleji pracuje. Věřím, že dnes už jde udělat kvalitní sound v každém daw.

Jaký z tvých tracků ti dal největší práci? Máš nějaký oblíbený? Jak dlouho ti v průměru trvá vytvořit jeden track?
Asi nedokážu říct, který mi dal největší práci. Průměrně jsem schopný za týden složit tak 3 nové skladby, když mám dostatečnou motivaci a inspiraci. Jinak to fakt záleží na situaci. Třeba nedávno jsem si byl s tátou zaběhat a najednou jsem dostal super nápad na nový track, večer jsem měl hotový základ a druhý den jsem dodělal mixdown / master a bylo hotovo. Nadruhou stranu už měsíc nemůžu dostat nápad na zahraniční kolaboraci s jedním umělcem, ikdyž jsem mezitím udělal dalších x tracků. Takže u mě fakt záleží na tom, jak to mám zrovna nastavené v hlavě, ale díky tomu, že mě to skládání baví, tak to většinou jde rychle. Musím říct, že jsem hrdý na každý svůj track. S každou skladbou se snažím posunout úrověn zase o kus dál. Nicméně nejvíc hrdý jsem asi na svůj track “OLD SCHOOL”. Myslím, že se mi podařilo vytvořit něco, co ještě před tím nikdo neudělal – unikátní kombinaci klubovýho tracku s techno prvky. A osobně si myslím, že o tom by to mělo být a o to se také pokaždé snažím – zkusit vytvářet něco zajímavého, co ještě nikdo neslyšel. Každý dokáže recyklovat a používat zvuky ostatních, ale skutečný umělec se z tebe stane, až když si najdeš něco svého/nového. A teď to konkrétně nemusí být používání stejnýho leadu v každém tracku, můžou to být klidně maličkosti např. najít si svůj jedinečný způsob používání bicích atd..

Tvoje tracky zahráli světoví DJs ve svých show, Don Diablo v Hexagon Radiu a Nicky Romero v Protocol Radiu. Můžeš nám prozradit, jak to probíhalo a jaký jsi z toho měl pocit?
Zahraniční support od takových velikánů je pro mě vždycky zadostiučiněním, že to všechny ty hodiny prosezené u počítače mají opravdu význam. Dávám tomu veškerý svůj čas, abych to někam dotáhl a udělal nám taky ve světě jméno. Když se pak bavíš s Donem Diablem a on ti říká, že každej den mu přijde 800 tracků jenom pro jeho radioshow, tak to opravdu není tak, že ti zahrají track jen pro to, aby měli ten týden co hrát. Tito lidé hledají dobrou hudbu a na kvalitní produkci jim opravdu záleží. Takže jsem moc rád, že tito borci ze zahraničí mě dokážou ocenit.

Nedávno jsi zveřejňoval, jak podepisuješ se svým novým trackem “Old School” smlouvu s “Brooklyn Fire”, což je label Tommieho Sunshina. Jak taková spolupráce probíhá a co nám k tomu vše můžeš říct? Máš nějaký label, pod kterým bys chtěl být dlouhodobě podepsaný?
Tommie Sunshine je pro mě legenda!! Tenhle padesátiletý dj/producent byl třeba první člověk, který vydal skladbu Calvina Harrise na svým labelu, nemluvím o jeho legendárních tracích s Chocolate Puma. Ostatní ho možná znají z jeho dokumentu “AFTER THE RAVES” na Netflixu, který jsem mimochodem viděl už snad 100x. Tommie byl vlastně jediný, kdo v tenhle track věřil, když od něho všichni ostatní dali ruce pryč a za to jsem moc rád. Má pro mě větší váhu vydat track u člověka, který se na scéně pohybuje tak dlouhu jako on a který tou hudbou žije celý život než u komerčního labelu, pro který si jen další “produkt”. Tommieho obrovsky respektuju a věřím, že v budoucnu s ním budu hodně spolupracovat… Dlouhodobě bych chtěl být rozhodně např. u Musical Freedom, Hexagon, Confession, Spinnin, Armada. Nicméně to není můj cíl, protože být dlouhodobě podepsaný u jednoho labelu, taky není to nejlepší.

Tiësto zahrál tvůj track “Oldschool” na hlavní stagi UMF, což je jeden z největších festivalů na světě. Jak jsi se tuto zprávu dozvěděl a byl jsi s Tiëstem v kontaktu nebo to bylo čistě náhodou s velkou dávkou štěstí? Můžeš nám prozradit tvoji reakci, která zcela jistě musela být velmi zajímavá?
Tak když si 19-ti letý kluk, co skládá tracky ve svým pokojíčku a celej tvůj život se točí kolem elektronický hudby a Tiësto – světová legenda taneční scény ti zahraje track na takovým mega festáku jako je ULTRA, tak reakci si asi umí každý představit. Dozvěděl jsem se to od manažera Steffa De Campa, se kterým jsem v kontaktu. Hned den po Tiëstově setu mě poslal screen z 1001 tracklistu, že Tiesto zahrál můj track. Sám jsem tomu nechtěl věřit, ale pak jsem našel na YouTube záznam od fanouška, který celý set natáčel a bylo to tak. S Tiëstem jsem v kontaktu doposud nebyl, takže nechápu, jak se k němu track dostal. Každopádně jsem moc rád, že zahrál zrovna tenhle track, jak už jsem říkal, myslím si, že se mi podařilo složit něco jiného a unikátního – o to mám z toho větší radost. Mega radost mám taky z toho, že mě Tiësto po Ultra kontaktoval, takže myslím, že se v budoucnu bude na co těšit.

Letos se objevíš jako divoká karta na hlavní stagei na Mácháči, co to pro tebe znamená?
Znamená to pro mě hodně! Díky Mácháči jsem vlastně začal hrát jako dj. Před časem jsem u nich vyhrál contest a dali mi možnost mého prvního hraní u nich na vedlejší stagi a bylo to super! Celkově mi je tenhle festival obrovsky sympatický, myslím, že odvádějí super práci s produkcí a se vším okolo, takže vystoupit na Mainstagi je pro mě opravdu čest! 

Máš v blízké době nějaké velké plány, které bys nám a našim čtenářům mohl prozradit nebo alespoň naznačit?
Plány mám. Rozhodně to ale nebude to, že budu dělat “velké” oznámení, až vydám další track, jak je u nás zvykem. Myslím si, že jsme umělci a že se od nás očekává, aby jsme skládali skladby. Čím se pak odlišujem od ostatních na světové scéně, když dj nemá svou produkci…? Jednoduše mě to opravdu hodně baví a chci světu představit co nejvíc mých songů, co to půjde. V nejbližší době mně bude vycházet kolaborace s obrovsky talentovaném člověkem z Japonska – Kenem Takanem na respektovaném holandském labelu Future House Music.

Jednoduše chci díky své hudbě zažít pocit, jaký to je stát na mainstagi Ultra nebo jiných velkých festivalech. Chci cestovat po světě a hrát lidem hudbu, co mě baví nebo kterou skládám. Nebudu se vymlouvat na to, že jsem z České republiky a že jsem kluk z malého města atd. Proč se tady musíme doma předhánět a pořád vymlouvat? To umí každý. Já mám prostě jasnou vizi a jdu si za tím. Obětuji tomu veškerý svůj čas, energii – dávám do toho všechno. Vím, že to nebude teď, možná ani za rok nebo za deset, ale chci prostě překonat limity a dokázat to.

Tradiční otázka na závěr – Co bys vzkázal svým fanouškům či fanynkám?
Koho by zajímalo, co dělám nebo kde mě může vidět, tak mě může sledovat na mém Instagramu a Spotify – Victor Tellagio.