Jan Flachs (Section 1): „Nemám radost z toho, že se o nás mluví, jako o druhém Scooteru“

Qaty Rozhovory

Jan Flachs alias D. D. Flash nepatří k nejznámějším českým producentům taneční hudby, přestože kvalitou songů, které produkuje, se může měřit s nejlepšími českými producenty. Jeho původní projekt Satellite Bass, jako první česká formace přišla v Čechách s jumpstylovou hudbou, ač byla inspirace legendární skupinou Scooter jasně patrna. Pod značkou Satelite Bass vyšlo několik alb, která však byla známá spíše v komunitě lidí, kteří se věnovali jumpstylu. Jejich posledním singlem byl v roce 2010 track Ti Amo Di Bass, po kterém se projekt rozpadl.

Přibližně po roce, přichází nový projekt Section 1, který Honza zakládá společně se slovenským producentem Peetem Beckem. Jejich první album „Hard and Clear“ posouvá kvalitu zvuku zase o něco blíž světovým producentům. Zásadní je také posun k happy hardcoru a hardstylu, kterým opouští svojí někdejší německou předlohu. Ač v dalších albech nechybí rozmanitost hudebních žánrů, ukazuje se, že nejvíce sedí Section 1 tvrdost a melodičnost. Jinými slovy hardstyle, hardtrance a občas také bigroom (často nepřesně označovaný jako EDM). Co pro nás tenhle producent z Čelákovic chystá?

Je to asi tři roky, co jsme spolu dělali rozhovor. Co se u tebe od té doby změnilo?
Přiznám se, že už si úplně nepamatuju, co bylo před třemi roky, ale určitě se hodně věcí – zejména v mém profesním životě zásadně zlepšilo, začal jsem podnikat a dobře se mi daří. V hudebním životě je jedna zásadní změna a to ta, že hudba je až na druhé koleji po mé práci, dříve to bylo spíš naopak.

Nyní vychází Section 1 nový singl „Rave and Rage“, jak vlastně vznikal?
Vznikal hlavně po nátlaku mého parťáka ze Section 1 Vladimira. Říkal, že poslední věc jsme udělali před rokem, tak už sakra musíme udělat něco nového (vtip). Samozřejmě člověk vždy čeká na nějaký nápad a pak už to jde skoro samo.

Na čem dalším pracujete v rámci Section 1?
Máme téměř hotový nový track, čistý hardstyle s psy prvky- žádný trance, dance ani house. A u hardstylu už nejspíš zůstaneme.

Nevadí ti, že nemůžeš vystupovat se zbytkem projektu, přesto že jsi jeho ústřední postavou?
Zbytek projektu je v současnosti jen Vladimir Volkov a to, že spolu nevystupujeme, je moje vůle, takže mi to nevadí. Já jsem vždy chtěl být jen producent, muž v pozadí, nikoli DJ, takže za mě je vše v pořádku.

Jaká je vlastně současná sestava Section 1? Ve videích a na fotkách se objevuješ ty, Vladimír Volkov, Sergey X-Monster a ještě se mihl nějaký Saša. Jak to teda vlastně je?
Současná sestava je Vladimir Volkov a já. A tak už to taky zůstane.

V jednom z předchozích singlů jste jako Section 1 spolupracovali s jednou z legend 90 let Brooklyn Bounce a aby toho nebylo málo, remix vám dělal legendární ex-člen Scooterů Axel Coon, který se poslední dobou věnuje jen filmové hudbě. Jak to všechno vzniklo a jak jste přemluvili i Axela?
Spolupráce s BB napadla mě, Vladimir pak kontaktoval Denise Bohna, producenta Brooklyn Bounce a ti na spolupráci kývli. Axela také kontaktoval Vladimir, myslím, že tam bylo trochu přemlouvání, protože Axel se snad již produkci taneční hudby nevěnuje. Axel Coon ale pro nás nakonec udělal celkem 2 remixy.


O vašem projektu se někdy hovoří jako o „slovanských Scooterech.“ Jak ty sám hodnotíš vývoj téhle skupiny a jak moc tě ovlivnili? Případně jaké jejich období hodnotíš jako nejzdařilejší a proč?
Přiznám se, že nemám radost z toho, že se o nás mluví jako o druhém Scooteru. Mě tahle formace dávno nezajímá a hudbu v tomhle stylu jsem dělal hlavně proto, že zbytek Section 1 to chtěl a byl to hlavní důvod, proč od nás odešli. Podle mě Scooter vydal poslední poslouchatelné album v roce 2007 (The Ultimate Aural Orgasm) a pro mě skončili v roce 2012 odchodem Ricka. Od té doby mě Scooter nezajímá, většinu jejich nových věcí jsem ani neslyšel.

Kdo jsou v současnosti tvoji nejoblíbenější interpreti, od kterých třeba bereš inspiraci a motivaci pro vlastní tvorbu?
Devin Wild, Da Tweekaz, Headhunterz, D-Block + Ste-fan, Brennan Heart a další hardstyle producenti.

A co tvůj další projekt Underwhere a případná další spolupráce se zpěvákem Kubou Kubínem?
Underwhere už nefunguje a spolupráce s Kubou také ne.

Teď bych se vrátil trochu do minulosti. Zajímalo by mě, jak v rámci tvého předchozího projektu Satellite Bass vznikal videoklip s Ivou Pazderkovou? Jak jste jí k tomu přizvali, případně můžeme se těšit na nějaký další videoklip v budoucnu?
Já jsem na natáčení s Ivou Pazderkovou byl asi jen 10 minut a v shotech s ní jsem vůbec nefiguroval, takže úplně nevím, jak to probíhalo. Zbytek klipu, kde jsem se mihnul, se natáčel v garážích v Praze na Jižním Městě, ale je to přece jen už 12 let, skoro si na to nepamatuju.

Všiml jsem si, že jsi přešel na Cubase 9. Cítíš po stránce zvuku nebo produkce nějaké zlepšení pro tvojí tvoji vlastní tvorbu?
Řekl bych, že tvůrci se snaží o to, aby program byl jednodušší, Cubase 9 se trochu lépe používá, ve zvuku, který z Cubase 9 leze, nevidím oproti starším verzím rozdíl.

A co tvoje ostatní studiová výbava? Jaké hardwarové a softwarové vybavení používáš a které patří ke tvým nejoblíbenějším?
Moje studio je jednoduché, mám celkem kvalitní a výkonný počítač a zvukovou kartu, jinak nic speciálního. Midi kontroller M-audio, poslechové monitory Tapco, Mixážní pult Yamaha a HW synth Waldorf Blofeld, se kterým pracuju moc rád. Jinak celkem běžnou sadu vst pluginů a efektů. Z těch mám nejradši synth Serum a efektové sady Blue Tubes Bundle a Waves.

Nepřemýšlel jsi ty sám, že se dáš na dráhu DJe? Kvalitou svojí produkce bys na to bezesporu měl.
Ne. Nikdy jsem nechtěl být DJ. Vlastně možná ano, ale to mi bylo asi 10 let.

Co tě v posledních letech hudebně nejvíc zaujalo nebo nadchlo?
Rozhodně produkce Holandského hardstyle producenta Devina Wilda. Skoro bych řekl, že při jeho věku není ani možné, dělat takhle kvalitní produkci, ale v Holandsku to funguje trochu jinak, než u nás…

Kdybys mohl spolupracovat na svojí hudbě s kýmkoli, kterého interpreta by sis vybral?
Headhunterz, Devin Wild nebo Brennan Heart. A pak samozřejmě s vokalisty, jako Jonathan Mendelson nebo David Spekter.

Jak se ti líbí směr, kterým se vyvíjí současná taneční hudba? Jak to ty sám vnímáš?
Nelíbí. Poslouchám jen Hardstyle nebo Bigroom house. Nic jiného mě nebaví. A pak také poslouchám úplně jinou hudbu než taneční.

Máš do budoucna nějaký cíl, kterého bys chtěl dosáhnout v rámci taneční hudby?
Rád bych podepsal smlouvu na nějakém větším labelu (kdo by nechtěl, že?), i když v současnosti vydáváme na druhém největším tanečním labelu v Německu.

A tak jako je mým zvykem, se tě nakonec zeptám, co bys chtěl vzkázat našim čtenářům?
Ať poslouchají, co je baví a hlavně, ať nic v životě nelámou přes koleno a jsou sami sebou. Chcete-li být v životě nešťastní, srovnávejte se s ostatními. :-).