„Vlastní tvorba je pro mě na prvním místě a to doslova,“ říká Jean Luc

Sedrick Rozhovory

Jean Luc je úspěšný český producent a DJ. Působí již řadu let na Fajn Radiu, kde má vlastní show, vydává tracky, které jsou na vysoké úrovni a vyučuje v DJ škole Musartedo. Před lety jsme měli tu čest s tímto talentovaným pánem spolupracovat. Proto je nyní ta nejvhodnější chvíle, dát se opět do řeči a probrat nové věci.

Ahoj Honzo, předně ti chci poděkovat, že sis na nás udělal čas. Pamatuješ si, kdy naposledy jsi u nás dělal rozhovor?
Ahoj. Velké poděkování i z mé strany. Abych byl upřímný, absolutně nedokážu odhadnout, jak dlouhá doba od posledního rozhovoru utekla. Samotného by mě to zajímalo 🙂

Bylo to počátkem roku 2012, kdy jsme společně připravovali Trancefusion Warm Up Tour. Jak na tu dobu vzpomínáš?
Hrozně rád na to vzpomínám – obecně mělo toto období své kouzlo, nejvíce po djské a hudební stránce. Nebyl bych proti si toto období zopakovat nebo se vrátit v čase, je to zkrátka taková příjemná nostalgie. I když se jednalo o akce jen pro úzkou komunitu lidí, mělo to svou atmošku. Nepřijde mi, že už je to skoro 7 let. Nehorázně rychle to vše utíká.

Tenkrát jsi hrál především Trance, poté jsi přešel spíše do vod House music. Dnes se nebráníš dělat tvorbu v obou stylech. Který styl ti je ale bližší?
Mé první experimenty s produkcí a djingem začali hlavně na trancu, možná proto je mi tento styl i nejbližší. I jako malého mě nejvíce zaujala hudba od Paul Van Dyk či ATB. Za mě tedy jednoznačně trance, ke kterému jsem se rozhodl po delší době produkčně vrátit. Pravidelné hraní v klubech mě navedlo k tomu, hudbu více přizpůsobovat konkrétním akcím, publiku a současnému stylu hraní. Je těžké to úplně přesně charakterizovat, jelikož všechny možné styly se dnes ve velkém kombinují a prolínají.

V poslední době je v módě, že každý druhý DJ zakončuje svůj set Hardstylem. Co si o tom myslíš? Není škoda, že se ten styl takto “využívá”?
Pravdou je, že je to zajímavé zpestření pro „party people“ ale tento trend mě úplně minul. Hardstyle si rád poslechnu ale nikdy jsem ho nehrál a nemám to ani v plánu, čili ani takto nezakončuji sety 🙂 Pokud to baví lidi a djs, proč ne? Jen je pravdou, že by tímto směrem nemusel jít každý druhý a najít si spíše to své – svůj styl, kterým se bude jako dj charakterizovat.

Když jsme se spolu bavili před léty, tak jsi říkal, že je cílem vydávat především co nejvíce kvalitních tracků. Jaké máš cíle teď?
Vlastní tvorba je pro mě na prvním místě a to doslova. Nevyhledávám žádné ghost producenty ani mastering studia a snažím se vše dělat sám – včetně grafiky a klipů. Je to sice hodně náročně ale tenhle způsob – udělej si sám – mě baví. Rád bych tedy docílil toho, dostat mou tvorbu co nejdále a co nejvíce mezi lidi. To znamená vydávat na kvalitních labelech s velkou podporou zahraničních djs bez toho, aniž bych musel vynakládat velké finance do proma. Dnes je to hlavně jen o propagaci.

Stále máš svůj úspěšný podcast na Fajn Rádiu, což je rozhodně úspěch. Chystáš do budoucna nějakou inovaci, aby se show udržela i další roky?
Zrovna v lednu jsem vytvořil kompletně nový zvukový obal a tím tak oprášil celý „Official Podcast“, který vysílám každou sobotu od 23. Stále platí, že se snažím nabízet nejzajímavější novinky či ještě nevydané tracky z EDM scény. (Teď berte EDM jako skutečné spojení a význam Electronic Dance Music, kam spadají všechny subžánry housu a trancu) Nejvíce potenciál pořadu využívám ale k propagaci naší scény, kde se snažím zařadit kvalitní cz a sk produkci.

Česká produkce se každým rokem zlepšuje. Kdo tě v poslední době zaujal nejvíce?
Moc rád podpořím produkci od lidí, kteří za tvorbou skutečně stojí, makají a nedělají to jen pro své ego. Kdo mě poslední dobou zaujal je Sedliv, David Novacek, Shato & Paul Rockseek, Lyam, Hipox nebo projekt D3light, za kterým stojí můj dlouholetý kamarád Thomas Coastline, kterého sleduji od jeho začátků. Kdo má také můj velký respekt, i když se jedná o slovenskou scénu, je Robert Burian nebo ReOrder.

A co naopak DJové? Těch je také čím dál více. Co si o tom myslíš?
Asi to zapřičinila doba i technologie, která šla nehorázně dopředu a otevřela tak nové možnosti snadného přístupu a učení se djingu. Řekl bych, že to vše odstartoval Rekordbox, který nehorázně usnadní beat matching – teda spíše usnadní v podstatě všechno 🙂 včetně cenové dostupnosti dj techniky. Doba, kdy bylo potřeba BPM tempo ladit podle sluchu a díky čemuž to i mnoho začátečníku kvůli náročnosti vzdalo, je dávno pryč. Otázkou je, jestli je to dobře nebo špatně.

Za pár dní ti vychází nový track s názvem Anything. Můžeš nám o něm něco prozradit?
Track Michael Burian, Jean Luc a Hi-Def – Anything je cílená skladba pro rádia a širší spektrum posluchačů. Minulý rok se nám ve stejném složení  podařilo skladbu Turn Me Up dostat na Evropu 2 a Fajn Radio, což je mezi djs a producenty EDM hudby v ČR velký oříšek, konkrétně to, že vás taková rádia zahrají v běžném playlistu či umístí do staniční hitparády. Musíte přizpůsobit tvorbu, což právě Anything je. Tech-house nebo electro house vám těžko nasadí do vysílání – je to škoda, já vím :))

Je to tedy další track, na kterém spolupracuješ s Michaelem Burianem. Kolik společných songů už máte?
Je to tak, jak jsem psal, jedná se spíše o „komerčnější“ track. Na tento rok připravujeme samozřejmě i tracky v klubovějším směru. Kolik jich ale dohromady za tu dobu je? Abych řekl pravdu, vůbec nevím :)) Už jich máme na kontě celkem značné množství.

A ještě na závěr, máš nějaký vzkaz našim čtenářům?
Chtěl bych poděkovat těm čtenářům, kteří dočetli rozhovor až sem :)) Ale dobře, nadhodím něco více k přemýšlení. Nevěřte všemu, co zahlédnete na sociálních sítí. Kvalitu nedělá viditelnost na socnetech ale to, co dotyčný skutečně umí. Zjišťujte fakta, sledujte hudbu a nenechte se balamutit, že někdo hraje tamhle a složil tohle, jelikož to ve skutečnosti ani složit nemusel. Propagace = manipulace, což ale všichni doufám dobře vědí 🙂

Díky za rozhovor a snad zase brzy ahoj.
Já také děkuji za příjemné otázky, rozhovor a doufám, že se brzy vidíme. Ahoooy 🙂